Vi på poseidon

Tryggheten ökar i distrikt Centrum

Fler känner sig tryggare och tycker att det är rent och snyggt i och kring fastigheten. Men många önskar bättre telefontider och mer information om vad som händer i huset där man bor.

Illustration Poseidon små hus

Varje höst går vår årliga hyresgästenkät ut till hälften av Poseidons hyresgäster. Svaren vi får in är väldigt viktiga för oss eftersom de hjälper oss avgöra vilka frågor vi ska prioritera under kommande år.

Distrikt Centrum består av Haga, Linnéstan, Krokslätt, Sandarna, Guldheden och Johanneberg. I de flesta av dessa områden kan vi i år se att tryggheten i det egna området ökar, en trend vi sett de senaste åren.

– Vi har satsat mycket på tryggare områden och gjort flera åtgärder så det är bra att se att det ger resultat, säger distriktschef Marianne Granström. Självklart fortsätter vi jobba för detta framgent också, lägger hon till.

Vi har satsat mycket på tryggare områden och gjort flera åtgärder så det är bra att se att det ger resultat.

Marianne Granström

Distriktschef Poseidon

Resultatet visar också att vi behöver bli bättre på städning och städmaterial i tvättstugorna. Det framkommer också att många är frustrerade över att grannen inte städar efter sig. Men i övrigt upplever allt fler att det är rent och snyggt i och kring fastigheten.

– Vi jobbar mycket med att fokusera på att våra områden ska vara rena och snygga då vi vet att det ofta medför ökad trygghet, berättar Marianne.

Det finns även önskemål om längre telefontider och mer information om vad som händer i den egna fastigheten.

– Förra året lanserade vi vår boendeapp tack vare önskemål i enkäten. I den kan man göra en serviceanmälan dygnet runt vilket vi tror att ni hyresgäster är nöjda med. Men resultatet visar också att vi behöver förbättra våra telefontider, något vi jobbar för att lösa under kommande år, avslutar Marianne.

Tack för att ni tar er tid att delta i undersökningen!