Vi på poseidon

Fler nöjda med servicen i distrikt Kortedala

Fler hyresgäster upplever att de får hjälp när det behövs, men det finns behov att skydda förråd bättre mot inbrott. Så här tyckte ni i årets hyresgästenkät.

Under hösten gick vår årliga hyresgästenkät ut till hälften av alla hushåll. Svaren är viktiga för oss och lägger grunden för vårt fortsatta arbete och vilka prioriteringar vi lägger fokus på i Gamlestaden, Kviberg och Kortedala – så att vi kan förbättra din boendemiljö och öka din trivsel.

Årets enkätresultat visar att fler av våra hyresgäster upplever att de får hjälp när det behövs. Mest ökar nöjdheten i Kviberg, där resultatet ökat med 9,6 procentenheter, jämfört med mätningen året innan.

Mer specifikt visar enkätresultatet att fler av våra hyresgäster upplever att de får hjälp med reparationer inom rimlig tid – här har alla ni som svarat på undersökningen gjort en ökning med 3,3 procentenheter, jämfört med föregående mätning.

– Kul att våra hyresgäster tycker att våra insatser skapat en mer positiv upplevelse! Vårt fokus är att du som hyresgäst ska få besked om när vi utför reparationer och att den tidsramen känns rimlig, inte att reparationen ska utföras samma dag. På så vis skapar vi schyssta och rättvisa förväntningar, berättar Magnus Alexandersson, distriktschef i Kortedala.

Kul att våra hyresgäster tycker att våra insatser skapat en mer positiv upplevelse! Vårt fokus är att du som hyresgäst ska få besked om när vi utför reparationer och att den tidsramen känns rimlig, inte att reparationen ska utföras samma dag. På så vis skapar vi schyssta och rättvisa förväntningar.

Magnus Alexandersson

Distriktschef i Kortedala

Fler av er som svarat på enkäten tycker även att vi har blivit bättre på att städa efter utförd service. Årets resultat visar en ökning på 3,7 procentenheter i hela distriktet, jämfört med förra årets resultat. Särskilt nöjda med ”efter-service-städ” är våra hyresgäster i Kviberg, där svarar hyresgästerna med en ökning på 11,5 procentenheter, i Kortedala ser vi en ökning på 5,6 procentenheter, och även Gamlestaden ökade något med 0,4 procentenheter.

– Det är glädjande att våra hyresgäster tycker vi blivit bättre på att städa efter service. Det är ett fint kvitto på att det finns en uppfattning om visad hänsyn och respekt när vi kommer in och utför arbeten i våra hyresgästers hem, säger Magnus Alexandersson.

Det är glädjande att våra hyresgäster tycker vi blivit bättre på att städa efter service. Det är ett fint kvitto på att det finns en uppfattning om visad hänsyn och respekt när vi kommer in och utför arbeten i våra hyresgästers hem.

Magnus Alexandersson

Distriktschef i Kortedala

Enkätresultatet visar att ni upplever att säkerheten mot inbrott i förråden kan förbättras och att ni önskar få mer information om vad som ska hända i fastigheten.

–  Under 2024 kommer vi ta ett ännu större grepp om förrådens säkerhet mot inbrott och se över tillsynen av förråden. Vi arbetar också med att stärka och säkra informationen om vad som ska hända i fastigheten, särskilt under arbeten som pågår en längre tid, säger Magnus Alexandersson.

Tack till alla er som tyckt till i årets enkätundersökning!