Vi på poseidon

Fler nöjda med telefon- och besökstider i distrikt Öster

Nöjdare med telefon- och besökstider, men det finns behov att hålla mer rent och snyggt utomhus. Så tyckte ni i årets hyresgästenkät.

I höstas fick hälften av våra hushåll den årliga hyresgästenkäten. Svaren på den utgör en viktig grund för vårt fortsatta arbete i distrikt Öster, som består av områdena Olskroken, Bagaregården, Lunden, Valås, Torpa, Örgryte Torp, Kallebäck, Gårda, Strömmensberg och Kålltorp.

I årets hyresgästenkät var fler nöjda med våra telefontider (64 procent nöjda) och besökstider (71 procent nöjda).

– Det är en mycket glädjande ökning då detta var något ni önskade skulle bli bättre i föregående års undersökningar. Poseidon har öppnat upp dörrarna på Olskrokstorget för vår allra första kundservice i november, och har utökat bemanningen för att kunna erbjuda bättre tillgänglighet, både fysiskt och via telefon, under hela dagen, säger Senada Gunic distriktschef på Öster.

Vi arbetar ständigt med att förbättra våra utemiljöer.

Senada Gunic

Distriktschef på Öster

Fler är också nöjda med att de får hjälp när det behövs (83 procent nöjda) och att vi tar era synpunkter och frågor på allvar (82 procent nöjda)

Hyresgästenkäten visade att färre var nöjda med ”rent och snyggt” där resultatet minskade med 1,2 procentenheter.

– Vi arbetar ständigt med att förbättra våra utemiljöer. Vi kommer att förstärka dialogen med entreprenörer och ha tätare uppföljningsmöten på plats i våra bostadsområden för att säkerställa att det blir rent och snyggt, säger Senada.

Återigen ett stort tack till alla er som bidragit till årets resultat!