Vi på poseidon

Nu öppnar vi kundservice i distrikt Backa!

Nu kan du göra din serviceanmälan eller få svar på dina frågor via vår kundservice som har öppet kl 08.00-16.00 i distrikt Backa.

Vår kundservice tar emot din serviceanmälan och andra frågor per telefon hela dagen.

Distrikt Backa är först ut i Poseidon med en kundservice som kan ta emot samtal och serviceanmälningar hela arbetsdagen via telefon. Lena Helander som är Poseidons chef för uthyrning och kundservice berättar mer om hur det funkar.

Kundservice hela dagen, hur går det till?
Det är så enkelt – om du ringer din husvärds telefonnummer mellan kl 08:00-16:00 svarar våra duktiga medarbetare i kundservice.

Vad händer med hyresgästens serviceanmälan?
Kundservice tar hand om din serviceanmälan och registrerar en arbetsorder till husvärden. Om det är riktigt akut läge kontaktar Kundservice husvärden direkt. Du kommer få svara på frågor när du ringer så att det blir bra underlag till husvärden för att kunna hantera ditt ärende på bästa sätt. Har husvärden några fler frågor blir du kontaktad. Passa på att kolla på Mina Sidor att vi har rätt telefonnummer till dig. Kundservice kan även boka ett tillfälle hos husvärden inom några dagar om det är ett sådant typ av ärende som kan vänta lite. Då får du antingen ett besök i din bostad eller blir uppringd av din husvärd.

Kommer förändringen påverka hur snabbt hyresgästen får hjälp med sitt ärende?
Ja! Hyresgästen kan snabbare anmäla sitt fel och servicebehov när det går att ringa hela dagen. Husvärden kan även utföra åtgärder under den tid som förut var husvärdens fasta telefontid. Du kommer också få återkoppling från husvärden på Mina sidor så du vet vad som händer med ditt ärende.

"Vi har lyssnat på våra hyresgästers synpunkter", säger Lena Helander. Poseidons chef för uthyrning och kundservice.

Varför har vi gjort den här förändringen?
Vi har lyssnat på våra hyresgäster som i vår hyresgästenkät har fört fram synpunkter på att det behöver bli enklare att komma i kontakt med Poseidon på telefon.

Vad är fördelarna för hyresgästen med kundservice i stället för att husvärden har telefontid?
Du som hyresgäst behöver inte passa husvärdens telefontid som bara varit en och en halv timma om dagen.

Kommer kundservice införas i hela Poseidon?
Vi testar och utvecklar arbetssättet tillsammans med er hyresgäster i Backa och centrala Hisingen för att i nästa steg utöka till fler områden inom Poseidon under året. Det blir även fler medarbetare i kundservice i höst för att kunna hantera fler inkommande samtal med god kvalitet.

Så når du kundservice

Du når kundservice i distrikt Backa kl 08.00-16-00 genom att som vanligt ringa numret till din husvärd

Du kan även göra felanmälan via Mina sidor