Vi på poseidon

Välkommen till Boservice!

Nu kan du få hjälp med dina ärenden och frågor genom att besöka vårt nyöppnade Boservice. Så här funkar det!

Charles och Carina ser fram emot att kunna hjälpa hyresgäster på Boservice.

Flaggan med Poseidons logga vajar utanför entrén till Angereds distriktskontor på Hjällbo torg. Den visar att Boservice är öppet för besök. Bakom disken står Carina Nilsson och Charles Ntege för att ta emot hyresgäster som kommer in.

– Det känns så roligt att kunna träffa våra hyresgäster igen. Det ger mig ny energi, säger Carina Nilsson.

Pandemin har varit en speciell tid för oss alla. För Poseidons hyresgäster och personal har det inneburit färre fysiska möten för att minska smittspridningen. Men nu kan vi äntligen ses på Boservice.

Carina har lång erfarenhet inom Poseidon och arbetar som boendeutvecklare. Hon hjälper snabbt till med att guida hyresgäster för att de ska få svar på sina frågor. Kollegan Charles kan namnet på många hyresgäster. Efter att ha arbetat i Hjällbo i 22 år känner han många.

– Jag tycker det är viktigt att våra hyresgäster ska känna sig hemma. Därför försöker jag alltid att komma ihåg allas förnamn. Det skapar en god relation, säger Charles.

Jag tycker det är viktigt att våra hyresgäster ska känna sig hemma. Därför försöker jag alltid att komma ihåg allas förnamn. Det skapar en god relation

Charles Ntege

Poseidon

Till Boservice kommer hyresgäster från Hjällbo, Lövgärdet och Angered Centrum för att få hjälp med att skriva ut sin hyresavi, säga upp sin parkeringsplats, få svar på frågor om sitt hyreskontrakt och lämna synpunkter om sitt boende.

– Det är jätteviktigt att vi är tillgängliga för fysiska möten för dem som vill ses. För de som har svårt med svenskan är det i bland lättare att ses fysiskt för då kan man till exempel visa ett brev eller en bild i mobilen på det man behöver hjälp med. Dessutom är detta enda chansen att få fysiska kopior av hyreskontrakt eller hyresavier i handen, fortsätter Charles.

Boservice är ett komplement i serviceutbudet. Felanmälningar gör du som vanligt till din husvärd via telefon eller Mina sidor. För övriga frågor är du varmt välkommen att besöka Boservice i Hjällbo.

Boservice, distrikt Angered

Boservice är öppet för alla hyresgäster i Hjällbo, Lövgärdet och Angered Centrum. Vi hjälper dig med alla ärenden utom felanmälningar som du gör som vanligt genom att ringa husvärden eller Mina sidor.

Öppettider:
Måndag 13.00-16.00
Onsdag 13.00-18.00

Adress:
Bergsgårdsgärdet 89A, Hjällbo